Packaging Innovative Insights
ANTWERP. POWERED BY CREATIVES. initieert samenwerking tussen de creatieve sector en andere sectoren in de regio Antwerpen. We stimuleren cross-sectorale kruisbestuiving, motiveren Antwerpse bedrijven om te innoveren, en helpen creatieve ondernemers groeien. Samen met Blackbirds, One Inch Whale en iVisual brengen we een aantal cases, insights en trends die jouw onderneming kunnen inspireren. Op het […]
Analysetechniek migratiepotentieel inkten en lijmen
Europees samenwerkingsplatform rond voedselverpakkingen
Klimaatactie voor bedrijven in 5 stappen
Aan de hand van 5 stappen laten wij je zien hoe je als bedrijf verantwoordelijkheid neemt en de stap maakt naar duurzame transitie met een doordachte klimaatstrategie voor jouw bedrijf, product of dienst.
Transitie naar herbruikbare verpakkingen in e-commerce
Toekomstbestendig plastic verpakken: Het Afvalfonds geeft richting
Met de publicatie van De Plastic Wijzer en de introductie van Tariefdifferentiatie Plastic 2.0 geeft het Afvalfonds richting aan een circulaire plastic verpakkingsketen. We laten zien hoe wij producenten en importeurs stimuleren om verpakkingen beter recyclebaar te maken en de inzet van recyclaat te verhogen. Een stimulans die voorsorteert op toekomstige wet- en regelgeving (PPWR) […]
De weg naar duurzame verpakkingen: Ontdek de kracht van recyclaat in bedrijfsmatige plastic verpakkingen
De maatschappij verandert, de wetgeving verandert maar je verpakking blijft onveranderd. Het is nu de tijd om actie te ondernemen en je bedrijfsmatige plastic verpakking future proof te maken. Tijdens deze presentatie leggen we uit wat er staat aan te komen en hoe Valipac je kan helpen om de recycled plastic challenge aan te pakken.
Aandachtspunten bij materiaalkeuze voor verpakkingen: eigenschappen, wetgeving, ….
Design thinking’-ontwerpstrategie voor duurzame verpakkingen
In deze presentatie tonen we hoe we de design thinking-ontwerpstrategie specifiek toepassen in verpakkingen. We doen dat aan de hand van een concrete case in herbruikbare verpakkingen uit het onderzoek in het kader van de Green Deal Anders Verpakt.
Het creatieve ontwerpproces van verpakkingen
Verpakkingen en duurzaamheid: eeuwig conflict of match made in heaven?
Wat belemmert een merk om over te stappen naar duurzame of zelfs minder verpakkingen? Hoe verzoenen we het idee ‘een brand bestaat niet zonder verpakking’ met de ontwerpstrategieën in een duurzame economie? We bekijken enkele cases en ontmaskeren misleidende claims die aan de basis liggen van toch-niet-zo-duurzame verpakkingskeuzes.
Redesign naar herbruikbare verpakking, hoe begin ik eraan?
We nemen je mee in de verschillende toepassingen in herbruikbare verpakkingen volgens de vier modellen ‘Refill at home, Refill on the go, Return at home en return on the go’. Wat zijn de voordelen en wat zijn de uitdagingen? We stellen er een case voor uit het onderzoek voor de Green Deal Anders Verpakt.