Votre sécurité, notre engagement !

Votre sécurité est plus que jamais une de nos principales priorités. Nous avons établi de nouvelles directives et règles pour faire de nos événements et de nos sites les lieux les plus hygiéniques et les plus sûrs pour se rencontrer et faire des affaires. Tous les participants, en ce compris les visiteurs, les exposants, les fournisseurs et le personnel, sont tenus d’adhérer à notre protocole sanitaire et de sécurité.

Ce protocole sanitaire et de sécurité a été élaboré en collaboration avec SGS et vise à assurer votre sécurité et votre sérénité pendant votre visite.

Il est important que vous soyez en possession des documents suivants pour avoir accès à notre événement/salon :

  • Un Covid Safe Ticket en cours de validité
  • Un document d’identité
  • Un billet d’entrée valide

Vérification du statut de covid-19

In line with latest government guidance [Name of event] will verify attendee COVID-19 status on arrival at the event. All attendees will need to demonstrate proof of COVID-19 status for entry to the event. This will need to be one of the following:

Tout le monde doit présenter un Covid Safe Ticket pour accéder à notre salon : les visiteurs, les exposants, les fournisseurs et les collaborateurs Easyfairs. Une personne reçoit un Covid Safe Ticket valide si :

  • elle est en possession d’un certificat de vaccination et est vaccinée depuis plus de 2 semaines ;
  • elle possède un certificat de rétablissement de moins de 6 mois ;
  • elle a effectué un test PCR, dont le résultat est négatif, max. 48 h avant le salon ;
  • elle s’est soumise à un test antigénique rapide effectué par un professionnel de la santé, max. 24 h avant le salon.
  • Tenez compte du fait qu’un test PCR n’est valable que jusqu’à 48 h après le jour du test et un test antigénique que jusqu’à 24 h après. Il se peut donc que vous deviez à nouveau effectuer un test durant le salon.

Pour plus d’informations sur l’obtention d’un Covid Safe Ticket, sa validité et son utilisation, veuillez consulter le site : https://covidsafe.be/fr/

Si vous n’avez pas de Covid Safe Ticket, vous pouvez vous faire tester sur place moyennant une redevance (10€ par test).

Nettoyage et hygiène

Désinfection

Durant nos événements, toutes les surfaces seront nettoyées avec un désinfectant qui est également utilisé dans les hôpitaux. Les surfaces les plus touchées seront quant à elles régulièrement désinfectées.

Hygiène des mains

Du gel désinfectant sera mis à disposition partout durant l’événement, y compris dans les espaces communs (p.e. les salles de séminaire). Pensez à vous désinfecter régulièrement les mains

Technologie Smart Badge sans contact

En plus d’être pratique, notre technologie Smart Badge vous permet également d’assister à nos événements de manière sûre. Votre Smart Badge vous sera remis à votre arrivée et vous recevrez toutes les informations demandées par e-mail à la fin de la journée. Au moyen de votre badge, vous pouvez en effet demander par voie électronique des informations relatives aux produits et aux entreprises sans le moindre contact physique.

Paiement sans contact

Pour des raisons sanitaires évidentes, nous n’acceptons que les paiements sans contact dans nos halls d’exposition Easyfairs.

Restauration

Vous pouvez toujours acheter à manger et à boire dans nos complexes et lors de nos événements. Nos traiteurs respecteront toutes les mesures d’hygiène imposées par le gouvernement. N’oubliez pas de vous désinfecter les mains avant le repas.

Distance physique

Distanciation sociale

Nous recommandons aux participants et aux visiteurs de respecter la distance de 1,5 mètre dans la mesure du possible.

OPTIONAL: ADD ONLY IF APPLICABLE TO THE EVENT Crowd density standards To ensure appropriate physical distancing during Easyfairs events we will control the number of people present in the event halls at all times, in accordance with local guidance.
REGISTRATION OPTION 1: Online registration and touchless scanning Please register online before the event, as registration onsite is not possible. You can either print out your admission voucher, which has a barcode, or bring it on your mobile device. You will then be able to scan the barcode at one of our touchless scanning stations. Please note that for your safety, onsite printing is no longer possible.
REGISTRATION OPTION 2: Online ticket sales Please purchase your ticket(s) online before the event, as this will not be possible onsite. You can either print out your ticket, which has a barcode, or bring it on your mobile device. You will then be able to scan the barcode at one of our touchless scanning stations. Please note that for your safety, onsite printing is no longer possible.
OPTIONAL: ADD ONLY IF APPLICABLE TO THE EVENT: One-way aisles and directional walkways At this event, we have implemented one-way aisles and/or directional walkways. One-way-only aisles will help to manage traffic and minimise crowding. They will also make it easier for you to respect the social distancing rules and avoid crossing the paths of other visitors and fellow exhibitors. On paths where there is enough room for people to walk in both directions, please keep to your side as indicated by the directional arrows.
OPTIONAL: ADD ONLY IF APPLICABLE TO THE EVENT: Maximum capacity in conference rooms Conference areas will also allow for social distancing, with 1.5 metres between chairs. This means there will be limited capacity, so please arrive early. Some chairs may be marked as unavailable. Please respect this instruction and do not move the chairs.

SI VOUS VOUS SENTEZ MALADE, RESTEZ CHEZ VOUS

Même si nous sommes impatients de pouvoir à nouveau vous accueillir à nos événements, nous vous prions de veiller à la santé et à la sécurité de chacun. Si vous vous sentez malade – même si vous ne présentez que de légers symptômes d’un rhume ou n’avez que de la fièvre –, restez chez vous.

Protection personnelle et dépistage

Temperature screenings Automatic temperature screenings before you enter the event will tell us if you have a temperature of 38° or above. If this is the case, take a seat in the designated area for ten minutes and we will measure your temperature again. If on a second screening your temperature has fallen below 38°, no problem, welcome! If your temperature is still above 38°, we will be unable to grant you admission. We recommend that you check your temperature before leaving home as a precaution and to avoid any inconvenience.

Masques de protection

Les masques ne sont pas obligatoires lors de notre événement. Néanmoins , nous recommandons vivement aux participants et aux visiteurs de continuer à porter des masques, en particulier dans les espaces fermés ou bondés.

Protections en plexiglas

Des protections en plexiglas seront prévues aux guichets d’enregistrement, aux points info, dans les espaces de restauration et à tous les autres comptoirs occupés par du personnel durant l’événement.

Crowd density standards To ensure appropriate physical distancing during CCR we will control the number of people present in the event halls at all times, in accordance with local guidance.
Elbow bumps replace handshakes! Handshakes are “on hold” for the time being! We know this is tough, as a handshake is the natural form of business greeting. We suggest you greet with an elbow bump. Alternatively, a nice “air kiss” is a friendly way to greet. A simple wave or a thumbs-up will also do nicely. So long as the greeting is without physical contact … feel free to use your own style.
Online registration and touchless scanning Please register online before the event, as registration onsite is not possible. You can either print out your admission voucher, which has a barcode, or bring it on your mobile device. You will then be able to scan the barcode at one of our touchless scanning stations. If you register more than 3 weeks prior to the event, you will more than likely receive  your badge in the post saving you time and eliminating overcrowding at registration. 
Online ticket sales If you are registering for ISAPS Symposium UK, Tapan Patel’s Anatomy & Cadaver Masterclass or the ACE Group World Conference, please purchase your ticket online in advance, as this will not be possible onsite. You can either print out your ticket, which has a barcode, or bring it on your mobile device. You will then be able to scan the barcode at one of our touchless scanning stations.
Registration timeslot We will make it convenient for you to register for a specific timeslot so that we can ensure the appropriate checks are made on arrival, while saving you time. You can amend the time slot you selected when registering, by using your registration key that you will find in your confirmation email.
Online assistance By consulting our website you’ll be able to make your visit as efficient as possible. You can use the exhibitor catalogue and content programme to plan which companies and products you would like to see, and which seminars to attend.  We kindly advise you to plan ahead so you can arrive on time for any seminars, as places may be limited due to social distancing measures.
One-way only aisles One-way-only aisles will help to manage traffic and minimise crowding. They will also make it easier for you to respect the social distancing rules and avoid crossing the paths of other visitors.
One-way aisles and directional walkways At CCR we have implemented one-way aisles and directional walkways. One-way-only aisles will help to manage traffic and minimise crowding. They will also make it easier for you to respect the social distancing rules and avoid crossing the paths of other visitors. On paths where there is enough room for people to walk in both directions, please keep to your side as indicated by the directional arrows.
Maximum capacity in conference rooms Conference areas will also allow for social distancing, with 1.5 metres between chairs. This means there will be limited capacity, so please arrive on time. Some chairs may be marked as unavailable. Please respect this instruction and do not move the chairs.

MERCI DE RESPECTER CES CONSIGNES. PRENEZ SOIN DE VOUS. AU PLAISIR DE VOUS REVOIR BIENTÔT !

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